fredag den 22. november 2013

DIY: florlette engle

...af vlieseline


Jeg fik en mail med en forespørgsel om jeg havde en god idé til et par fejl-indkøbte små vatkugle-hoveder og den første idé, der faldt mig ind, var vlieseline-englene, som vi lavede i håndarbejde på seminariet....i 1992. Jeg havde ingen vatkugle-hoveder, men havde et par træperler fra Søstrene Grene.

Dette skal du bruge:

vlieseline 8x14 cm
Quick lim fra Panduro Hobby eller anden hurtigt tørrende lim
glitter i ønsket farve
lille trækugle (ca. 1 cm i dia)
nål, sytråd og saks


1. Fordel lidt lim på trækuglen og drys med glitter. Glitteret repræsenterer hår ;)

2. Fold vlieselinen som vist på ovenstrående billede. Bind en sytråd omkring den foldede vlieseline 3 cm fra den ene ende. Vent med at klippe sytrådene.


3. Klip enderne skrå, som på billedet.


4. Find midten på det korte stykke og klip ned til sytråden, MEN klip ikke i sytråden ;)


5. Tråd en synål med sytråden fra punkt 2 (kun to tråde, klip de øvrige tråde). Stik nålen op gennem vlieseline-knude-punktet og igennem træperlens hul....du bruger disse tråde til ophæng, men kan selvfølgelig også vælge at bruge en kraftigere tråd eller anden farve tråd.


6. Lim hovedet fast (der hvor nålen stikker op på forrige billede). Lim også vingerne/armene fast til den anden del af vlieselinen, der skal forestille kjolen, se billedet.


Voila en florlet engel er født.


Karina, herunder DIY'er har jeg fotograferet 2 ideer fra et nissehæfte fra 2008 :), som du måske også kan bruge som inspiration. Eller måske noget i denne stil?



11 kommentarer:

  1. Hold op hvor er de engle dog søde. Dem er jeg næsten nød til at prøve at lave.
    Du er altså vildt dygtig Lene og super kreativ.
    God weekend
    Marlene

    SvarSlet
  2. Hvor er den altså bare sød. Jeg må også prøve at lave så fine engle.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hvor er de engle søde. Måske et projekt for mig og lillepigen. Glæder mig til vi ses i morgen :-)

    SvarSlet
  4. Så fin hun er :-)
    God weekend , Lene.
    Lige om lidt holder jeg blog pause, men jeg skal lige skrive et indlæg først :-)

    SvarSlet
  5. Tak for en rigtig god idé. Hvor er den bare fin.

    SvarSlet
  6. Hej Lene. Tusind tak for inspirationen - jeg prøver mig frem og ser hvor meget tiden tillader *smiler*. Mange hilsener, Karina

    SvarSlet
  7. Hvor der de super flotte. Havde ikke tænkt på at man også kunne bruge vlieseline til projektet. Men tak for fiffet.

    SvarSlet
  8. Tak for link og tak for sidst :)
    Line

    SvarSlet