tirsdag den 25. juni 2013

Shop amok i London

...so not!


Nok var der meget at købe, men sønnens drømme-butikker lå i det mere mondæne London. 

Dover Street Market blev besøgt...og naive mig troede at der var tale om et marked eller shopping center (!?!), men nix, det var en meget eksklusiv butik i flere etager, men tøj, der kostede spidsen af en jetjager OG SLET IKKE NOGET FOR VORES PENGEPUNG.


Sønnen brugte sine lommepenge i Kenzo-butikken
.....en (billig) t-shirt til 700 kroner!!!!!!

 Jeg kunne simpelthen ikke holde ud, at gå i gader med Prada, Gucci, Michael Kors, Kenzo, Ralph Lauren  m.fl. og hvor den ene overklasse bil efter den anden susede forbi....med mindre privatchaufføren ventede udenfor én af disse butikker. Jeg drømte mig hen til små loppemarkeder (måske jeg så var det helt forkerte sted), boghandlere med masser af hæklebøger og små hyggelige gader. MEN turen var en gave til sønnen og han skulle se lige præcist det han gerne ville.....OG heldigvis ville han også se de mange historiske steder og så er han meget interesseret i arkitektur.....måske moster har inspireret ham...hun er arkitekt :)


Der blev set de serværdigheder, som nu hører sig til, når man er i London :) og I slipper for masser af billeder, men tjek lige billedet af garderen nedenfor.


Han kan umuligt være mere end 18 år. Der var to gardere og jøsses hvor den ene kæmpede for at holde sig vågen. Måske var det hans første vagt? Måske havde han været lidt for længe på pub?


Trætte og hævede fødder bar mig rundt i London :) Ryggen blev holdt oppe af lidt ekstra medicin og nu er der dømt hvile i et par dage, men jeg har jo en enkelt hæklebog, der skal kigges godt igennem....jeps jeg købte en hæklebog :) .....mere om hæklebogen og den inspiration jeg fik på turen.


9 kommentarer:

  1. Hej Lene
    Næste gang skal I besøge Camden Market http://www.camdenlock.net.
    Her er der mange forskellige markeder med tøj, smykker, sko, gadekøkkener, gøgl og interessante mennesker.
    Jeg har lige været der med min 8. klasse, de synes at det var superfedt, både fordi der var mange billige ting som passede til dem og fordi at stemningen var så god og der var så meget at kigge på.
    Ellers lyder det da som om I havde en god tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Vi havde en kanon god tur :).
      Næste storby-tur går til Berlin. Vi er igang med at spare op, så sønnen kan få endnu en storby-ferie :).
      Når den tid kommer, hvor manden og jeg selv skal rejse på ferie, så bliver det helt anderledes :). Når det nu skal være storby-ferie, så drømmer jeg mest om at tage til Edinburg.

      Slet
  2. Dejligt med en tur til London ;O)) hvor ville jeg ønske, du også have nået dine markeder og set noget af det du ønskede dig. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
  3. ELSKER London som i virkelig ELSKER og ja Camden marked er fantastisk hyggeligt. Nyder at gå rundt og bare snuse i alle hjørner og kroge.

    Sidst manden og jeg var afsted var den rene turist og kærlighedsferie hvor vi bare gik og hyggede rundt i en masse gader rundt i hele London. FANTASTISK.

    SvarSlet
  4. Pengene kan hurtigt få ben at gå på i London :o)
    men det er en fed by - men masser af gode oplevelser.
    Hvis du gerne vil på marked, så prøv Covent Garden (hvis ikke allerede i har været der)

    SvarSlet
  5. Håber i hvert fald, at sønnen havde den tur han ønskede sig. Kh. Stine

    SvarSlet
  6. Drømmer også om Edinburgh!

    SvarSlet
  7. Jeg skal en tur til London med familien til august. Mine store børn skal med og de har heldigvis været flere gange i London, så vi får vores egne guider med :) Jeg har allerede et par garnbutikker skrevet ned, som jeg håber på er gode. Glæder mig til at læse om den inspiration turen gav dig :)

    SvarSlet
  8. London er en smuk by, du kan gøre virkelig mange seje ting i den.

    SvarSlet