onsdag den 19. juni 2013

Genialt papir

...til patchwork-syning
det gør det nemmere at sy trekanter


Jeg har fået dette papir af skønne Dorthe, der altid inspirerer mig og er min perfekte sparingspartner
Tak for det søde Dorthe.

Patchwork er noget jeg drømmer om at lave igen. Jeg drømmer om at sy et patchworktæppe, sådan et enkelt et og måske skal det være mit efterårs-projekt, når sønnen er taget på efterskole.....jeg har nemlig hørt at mødre til børn på efterskole, får brug for at koncentrere sig om noget nyt, for at overleve de første uger ;)

10 kommentarer:

  1. Det er nemlig rigtigt :-) Kan godt huske de første 14 dage, hvor min søn var på efterskole.
    Vi måtte ikke ringe og hold op hvor man tænkte på hvordan det gik :-) (Han havde det bare så fedt)
    Hyggeligt med patchwork, men det er bare så tidskrævende :-)
    God dag Lene <3

    SvarSlet
  2. Fint papir... hvor mon du har fået fingrene i det - altså ved du hvor man kan købe det??

    Og ja! Du får da helt sikkert brug for et godt projekt når ældstesønnen drager hjemmefra... men tro mig - som gammel efterskolelærer: Han får det bedste år i sit liv!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. desværre Strikkestine, så ved jeg ikke hvor man kan købe det her i DK. Papiret har Dorthe købt i USA.

      Slet
    2. Åhhh, de er jo også ret meget til patchwork ... Tak alligevel...

      Slet
  3. Det bliver da et skønt projekt at gå igang med når du skal tænke på andre ting. Det glæder jeg mig til at følge med i.

    Det virker altså også meget overskueligt med de pile og arbejdsretninger, så du har sikkert ret i at det er mere overskueligt på den måde.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Det var så lidt Lene - vi er gode til at give hinnanden ideer - dejligt. Jeg skal lave en sy prøve på nemme trekanter til dig uden papir. Har lige lavet 8 stk Go morgen Danmark puder på den nemmeste måde. Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad er Go'morgen Danmark puder?
      Lige nu savner jeg dig heeeeelt vildt, for alt er gået i ged.

      Slet
  5. Smart papir. De amerikanere kan altsaa noget med patchwork som vi ikke er kommet til endnu. Suk, og saa er Dk ellers meget laengere fremme end her i Frankrig.

    Patche igen??? Det glaeder jeg mig til at se.

    SvarSlet
  6. Ja, begynd bare at købe stof, og så håb på at det er en af de skoler der lægger masser af billeder ud, man kan bruge timer på at kigge på billeder for at finde et af poden hvor de ser glade ud, og man kan slappe af et øjeblik igen. :)

    SvarSlet
  7. Ja den første tid uden de unge mennesker hjemme er noget tomt....men man vænner sig til det. Idag henter jeg min den yngste hjem fra efterskolen, om han glæder sig ved jeg ikke men det gør jeg :) Spændende med patchwork ideer, syer du i hånden eller på maskine ?

    SvarSlet