onsdag den 28. november 2012

Tørrede klemmentiner og æbler

Mit første forsøg på at tørre frugt i ovnen:
det lykkedes mere eller mindre ;D

synes at de tørrede appelsin-stykker er for store til dekorationer,
klemmentin-størrelsen er bedre...til mine dekorationer

Jeg havde nogle klemmentiner, der ikke så alt for gode ud (jeg kan bedst li' dem sure) og ligeledes et par æbler, så hvorfor ikke afprøve det der med at tørre frugt i ovnen?

ikke lige de pæneste skiver på billedet, men der er dog et par brugbare æbler

Konklusion: det vil jeg da prøve igen, men så skal klemmentinerne ikke skæres for tyndt og æblerne skal måske ha' lidt citronsaft, så de bliver fine og blege i kødet. OG så vil jeg tørre på det specielle bagepapir til pommes frites. På billederne ligger de blot og luft-tørrer/afkøler på det specielle bagepapir.

Ønske: jeg kunne godt tænke mig at tørre en hel klemmentin. Any ideas on how to?

4 kommentarer:

  1. Lene kan du bestilles til at komme ned og sprede julehygge i mit hjem????????????
    Jeg er fuck... langt bagefter, vil det hele men når intet....
    SUK

    SvarSlet
  2. Jeg har med held tørret hele klemmentiner på radiatoren

    SvarSlet
  3. Det må have duftet helt vildt godt, hmmm...Stine:)

    SvarSlet
  4. Jag hänger upp skivor på gallret i ugnen. Skär ett jack i skivorna och trä upp Funkar jättebra.

    SvarSlet