onsdag den 26. september 2012

Jeg sætter min hat som jeg vil....

...trallullalaaaajjjjj....

Eller med rette Lone sætter sin hat som hun vil,
for det er nemlig Lone, der har lavet den fine han nedenfor.


billedet er lånt fra Lones blog
Jeg fik en mail med et blog-spørgsmål fra Lone (ikke min Kranio Sakral Terapi-Lone). Hvordan får man faste læsere? Først troede jeg at mailen var sendt forkert, men Lone har sendt spørgsmålet til flere bloggere. Hvordan svarer jeg så? Hvad gør, at man får flere læsere? Hvilke "læser-skare" henvender bloggen sig til? 

Spørgsmål jeg ikke engang selv har tænkt over, men er blot gået i gang med at blogge. Kan I hjælpe mig med at svare på Lones spørgsmål?





4 kommentarer:

  1. Hej Lene
    mit forslag vil være at Lone skriver kommentarer rundt i blogland ... hos dem hun godt kan li' at læse med hos ( ofte er det jo dem der har samme interesser som én selv ) ...
    - melder sig selv som fast læser rundt i blogland ...
    eller tager med til blogtræf ( hvis hun "tør" - dem man mødes med bliver ofte faste læsere :) ...
    bare et par forslag :)
    knus og go dag :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror desværre ikke det er så enkelt atfå flere læsere - jeg tror faktisk mest det handler om at lave en blog som folk gider at læse... Jeg kender ikke Lones blog, så det her er helt generelt:

    - bloggen skal være pænt layoutet. Standard skabeloner og baggrunde er ikke så spændende.
    - man skal skrive godt. Også selvom man mest er "håndværker" - et godt sprog er altafgørende
    - man skal have noget at byde på. De mest populære blogs er dem der ofte finder på noget nyt eller som tilbyder nye DIYs osv. Min egen blog er fx alt for meget "copycat" og "se-jeg-har-syet-endnu-en-af-dem-jeg-plejer-og-som-alle-andre-også-laver". Det gider folk ikke og derfor har jeg heller ikke så mange læsere.
    - man skal være aktiv og jævnligt lægge indlæg på (endnu et af mine problemer)

    Det er selvfølgelig også godt at være synlig med kommentarer på andres blogs, men det er ikke hele svaret.

    SvarSlet
  3. Du skal skrive på andre blogs, jo mere og jo flere gange du skriver jo flere vil kigge ind for at se hvem du er. Så kan de melde sig hvis de "syntes got om" bloggen indhold -at det passer på eens egne kreative sider måske.
    Skyde en giveaway igang og lave lodder hvor billedet skal i et indlæg eller i sidebaren :)

    SvarSlet
  4. Tusind tak der ude! Det er rigtigt dejlig at få så mange positive kommentarer. og speciel er jeg blevet rigtigt meget klog på, hvordan man kan gøre opmærksom på sig selv. Rigtigt mange gange tak Lene ;-)

    SvarSlet