onsdag den 1. august 2012

Fantastisk ferie-minder

I år gik ferien til Kreta sammen med min skønne svigerinde, svoger og nevø....det er nu de skønneste ferier med dem. Det var dog ikke uden betænkeligheder at jeg tog med til Kreta, da jeg ikke har de bedste minder fra øen (noget om intensivafdelingen i Heraklion ringede os op og sagde at vores far ikke ville overleve en meget aggressiv bakteriel meningitis....vores far overlevede til alle lægers overraskelse...sej far vi har).

Ud over de lidt kedelige minder fra Kreta, så kan jeg altså ikke klare at se de stakkels forhutlede hunde og katte....faktisk havde jeg forsvoret nogensinde at besøge en græsk ø igen, men min svoger er tosset med græske øer, såååå jeg sagde ok.

Og jeg blev utroligt positivt overrasket. Vi rejste med Startour og boede på Iolida Village Hotel i Agia Marina. Det kan kun anbefales. Rent, pænt, ekstrem venlig servicepersonale og bedst af det hele: hotel-kattene havde det godt.


Ville elske at ha' sådan nogle dåser med hjem i kufferten

Ja ingen ferie uden billeder af katte. De virker som en magnet på mig ;D. Hvis i synes jeg er tosset, så skulle I bare vide hvor meget tid sønnen brugte på at fotografere de kretanske katte.....og det til trods for at han bedre kan li' hunde???!!!

to af den lille flok på 5 killinger, der hver dag havde en fest 

Det meste af tiden gik med at ligge ved poolen og dappe et smut ned til stranden (for at samle sten). Det var så ekstremt varmt, at jeg end ikke kunne hækle....stor krise. Jeg fik hæklet lidt om formiddagen og aftenen, men de få resultater vil jeg vise senere.

sønnen brugte enhver lejlighed til at fotografere,
her mens vi venter på maden ved en strand-restaurant
For første gang på en ferie havde vi succes med hver eneste restaurant vi besøgte. Maden var over-lækker og jeg kan klart anbefale "The Olive Tree Restaurant" (ved Agia Marina / Plantanias) og "Xani"  (den gamle bydel i Chania, sådan ind i en baggård). De to nævnte restauranter udmærkede sig ved, at vi ikke var i tvivl om, at maden ikke kom fra frost-præ-fabrikeret-mad, men var den ægte vare....og de satte en ære i at lave god mad. 

Nu er jeg jo godt i gang med en seriøs kost-omlægning, så feriens mange fristelser gav lidt bekymringer, men helt unødigt, for jeg har tabt 1 kilo på ferien......og til trods for at vi fik brød hver dag ;D

low fat græsk youghurt med honning og mandler...lækker mellemmåltid

8 kommentarer:

  1. Jeg er meget glad for at høre, at I havde en god ferie (trods stedet)! De græske øer er helt unikke, synes jeg. Der er så meget at opleve. Dejligt for dig at få set øen fra en anden side.

    SvarSlet
  2. Nogle gange skal man gå tilbage til en fuser - det kan betale sig. Jeg har det lidt omvendt, nogle gange "tør" jeg ikke vende tilbage til de gode steder, for tænkt hvis det ikke var lige så fantastisk som sidst...
    Men måske skal jeg også overveje at vende tilbage til Kreta, som var fede oplevelser for mig (selvom det var i telt i en bambusskov med diy bad, køkken og hele molevitten.

    SvarSlet
  3. Det Ser bare godt ud. Skønt i havde en god tur.

    SvarSlet
  4. Hej Lene
    Uh, bliver helt misundelig over de skønne, varme dage I har haft ;-) Det har være meget fint vejr her også, men naturligvis meget ustabilt, og så er det den der blæst, jeg ikke så godt kan lide ; ) Nu forstår jeg hvorfor du havde blandede følelser rundt det med at rejse til Kreta, tak og lov det gik godt med din far dengang! Og dejligt, at du alligevel overvandt de negative tanker rundt det, og alligevel fik en super skøn og VARM (misundelig! ; ) ferie! Efter dit indlæg her, fik jeg ikke ligefrem mindre lyst til at bestille mig en billett eller 4 og rejse dertil! :D

    Smil fra Marthe

    SvarSlet
  5. Nåårh... De er da godt nok søde de der fine missere :)

    Det lyder som en deeeejlig ferie.

    SvarSlet
  6. Hvor er det dejligt at hører, at I havde en super ferie.det kan man leve længe på. Jeg kan, så mon ikke du også kan?

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Velkommen hjem Lene, dejligt at høre at det trods alt blev en dejlig ferie :)

    SvarSlet
  8. SKØNT at se du kom afsted trods alt :) og dejligt at du ikke fik flere trælse oplevelser med hospitaler ;) KNUS

    SvarSlet