fredag den 24. februar 2012

Efter-skole-tids-pasning = cookies

Nabo-pigen var i går på besøg et par timer og sammen bagte vi cookies. Det er nu hyggeligt sådan at kunne låne en pige, der gider bage.....sønnen min mener at han er vokset fra den aktivitet (huh?)

Det er anden gang jeg bager disse cookies, men jeg har stadig svært ved at finde den helt rigtige tid i ovnen, så kagerne bliver lidt mørke i kanten.......alligevel glider de ned med største velbehag hos teen-ageren ;D


Må man gerne dele ud af opskrifter på nettet? Altså opskrifter, men ikke selv har komponeret? Hvis dette billede af opskriften ikke er ok, så fjerner jeg den naturligvis.

NB: jeg trykker kagerne lidt flade inden jeg bager dem
Og tænk...da vi sidder og spiser aftensmad, ringer det på døren og jeg åbner, men der er ikke nogen. Til gengæld stod der 3 herlige blomster og en tegning....fra  min søde nabo-pige. 

5 kommentarer:

  1. Fantastisk! Dejligt med en nabopige der både gider at bage og som også påskønner det - så sødt med blomsterne og tegningen!
    Ha' en dejlig fredag!
    Kh. Liv

    SvarSlet
  2. Man kan sagtens dele ud, også af andres opskrifter, det er jo bare en anbefaling på de varmeste. Og jeg kan blot oplyse dig om at jeg nu sidder og savler ned i tastaturet og er nød til at slå et smut forbi køkkenet

    God weekend søde Lene

    Stine))

    SvarSlet
  3. Uh de ser gode ud. Kunne godt tænke at vide om de blir bløde eller sprøde.

    SvarSlet
  4. MollyMy: kagerne er sprøde, men det er måske fordi jeg trykker dem flade.

    Og så har jeg helt glemt at skrive, at jeg ikke kan fordrage valnødder, så her i huset bruger vi en blanding af mandler og hasselnødder :D

    SvarSlet
  5. Åh det er så lækkert med hjemmelavede småkager. Og hvor hyggeligt at du kan låne en at bage sammen med.
    Laver selv nogle småkager der ligner dine. Hvis jeg skal gøre dem lidt mere børnevenlige (den mørke chokolade falder jo ikke i alle de små størrelsers smag) bruger jeg Smarties i stedet for den mørke chokolade. Bare et lille tip...

    SvarSlet