søndag den 8. januar 2012

Overdrivelse....

...fremmer forståelsen ikke?

derfor flyder Bølle lidt over

I starten af det nye år viste jeg et billede af Bølle, der flød lidt ud over liggepladsen på kradsetræet. Og billedet gav en kommentar jeg ikke lige kan glemme, nemlig om at passe på med at katten ikke bliver overvægtig. Jeg vil ikke at min kat bliver overvægtig, for så kan han jo ikke klare sig mod alle de andre hankatte og han kan heller ikke komme hurtig nok væk, hvis en bil eller hund skulle farer mod ham. Nej min kat må ikke blive overvægtig! Ok han er heller ikke den tyndeste, men maden bliver målt og tilpasset, så han ikke bliver større (og om vinteren bliver mine katte federe, for jeg retter ikke maden ind efter den mindre aktivitet, der er på denne årstid)

Herhjemme kalder min mand katten for "den lille fede", for det troede han, at jeg kaldte den?!? Nej jeg kalder Bølle for den lille HVIDE! Måske manden skal ha' ørevokset ud af ørene?

NB: ligger pt. i sengen, for jeg gled og slog ryggen i går under en indkøbstur i Bilka....som om der ikke var sjovere ting at foretage sig på en søndag....havde planlagt at lave en DIY til blogland og en tur i skoven...hmmmmm

4 kommentarer:

  1. Han er så fin kan godt lide en stor kat(ikke overvægtig)
    Tak for mønsteret hilsen Ida og den søde lille kat du kender( kan ikke huske hvad den heder her kom den når der blev kaldt mis)

    SvarSlet
  2. Hmm tænker det er da din kat, det et vel også dig der bestemmer hvad og hvor meget din kat skal ha og spise ... Mine katte er måske også lidt små fede. Men de skal jo også kunne holde varmen derude.... Håber du får det bedre i løbet af dagen.

    SvarSlet
  3. den er da sød din lille HVIDE kat.. Hvor er det synd du ligger der med en dårlig ryg.. øv.. Go bedring til dig..
    KH Iben

    SvarSlet