mandag den 23. januar 2012

Kill your darlings

...et udtryk jeg aldrig har hørt før, men spekuleret meget over.

Udtrykket hørte jeg i Panduro Hobby og havde en sparings-snak med én af de mange dejlige piger. Jeg ville nemlig gerne sy en Melly and Me lizard og det skulle være lige NU. Overvejede at tegne en tro kopi af det uimodståelige tøjdyr, men synes ikke, at det er helt fair og rigtigt. Midt i mine samvittigheds-kvaler, lød ordene: "kill your darlings.....og tegn den selv"

jeg er ikke tegner, men jeg ved selv hvad jeg mener
Dét var lige det jeg havde brug for at høre, for at slippe besættelsen af den bedårende øgle-firben-tøjdyr. Min hjerne summede af ideer og jeg begyndte straks at tegne......med min nye kuglepen ;D. Der suser tanker om en hæklet udgave, en udgave bestående af en hæklet overside og stof-underside, hæklede dekorationer, øjne, overskæg  (har hæklet kroppen, men kasseret den) og meget mere ser jeg for mit indre øje

Jeg er midt i design/udviklingsprocessen og må indse, at selvom der er flere måder at tegne et firben på, så vil den nok alligevel blive nært beslægtet med Melly and Me tøjdyret, for et firben har altså den form et firben har! Måske dropper jeg projektet, måske accepterer jeg, at ændringerne bliver små, måske hækler jeg det sk...e dyr (ok besættelsen er gået over i irritation)

2 kommentarer:

  1. Tja, men hvorfor ikke? jeg er mest vild med det store 4ben, med øjne og skæl :)
    Jeg er selv igang med at lave en kamelion, men godt nok i fondant :)

    SvarSlet
  2. Jeg er helt ærlig, når jeg siger, at jeg bedre kan lide din udgave.
    Jeg synes den i linket er for overdrevet og overdimensioneret - dit firben kommer tættere på virkeligheden efter min mening... Måske er det fordi dit er smallere?...

    God aften!

    Kh. Jenny

    SvarSlet